♥ En Annan Del Av Verkligheten ♥

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Om mig & Endometriosen

Av Isabella Gonzalez - 10 juni 2011 02:06

Jag har sedan tidigare en blogg här inne, men kände att jag behövde börja om på ruta ett igen!

I september 2010 fick jag diagnosen Endometrios, vilket inte är så vanligt i min ålder. Efter 3 år fram och tillbaka på sjukhuset, enorma magsmärtor, menstrationsbesvär och missfall så hittade dom äntligen felet på mig! Jag sattes på en hormonbehandling med en gång och där började ett nytt helvete. Sen den behandlingen har jag inte varit mig själv, vilket vi ska försöka ändra på nu.

För ett par månader sen fick jag även veta att jag hade ett myom utanför livmodern. Nästa slag.. Pang!

Nu vill jag ha en blogg som jag både kan ha och gå tillbaka till för att se vad som hänt under tiden som gått, sen kan mina nära & kära gå in här och läsa istället för att jag ska behöva upprepa vad som hände på senaste läkarbesöket osv.

En annan orsak till den här bloggen är ett hopp om att jag möter andra i samma situation.

När man är 19 år gammal och är så pass dålig, kompisarna bryr sig - men vill så gärna ut och festa eller prata så som nitton åringar faktiskt gör, är det inte lätt. Man känner sig jätte ensam och undrar om man är den enda i hela världen med den här sjukdomen.


Så det här blir min lilla dagbok men även ett sätt att komma i kontakt med andra!:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 3 juli 2012 18:55

Hej allihopa! Jag hoppas ni haft en bra helg och att er vecka blir bra!:)   Själv har det inte alls varit bra, då jag har både magsmärtor och kraftig depression just nu. Därför har jag inte orkat vara så särskilt aktiv i bloggen min heller. :/ ...

Av Isabella Gonzalez - 21 juni 2012 16:18

Så vad har då hänt på senaste tiden? Min Endometrios har definitvt blivit värre. Jag gick ju på Provera när jag fick min diagnos. 6 månader och det gick faktiskt hyfsat bra. Sedan gick vi över till P-piller, för det sägs att det ska styra upp sjukd...

Av Isabella Gonzalez - 21 juni 2012 15:59

Jag har nu bestämt mig för att fortsätta blogga här. My showroom var ingenting för mig. Jag bloggar om min vardag, min sjukdom Endometrios och numera även min andra sjukdom Bipolär Syndrom. Vad kan jag göra på en modesida då? Nej jag får inte ut det ...

Av Isabella Gonzalez - 9 augusti 2011 03:36

Nu lägger jag ner den här bloggen. Men lägger inte ner bloggandet!   Besök mig på http://laabelle.myshowroom.se ...

Av Isabella Gonzalez - 7 augusti 2011 23:55

Fredag: Hela dagen bestod av att tvätta, städa och fixa, laga mat och sen göra vid sig. Tidig kväll kom Markus och vi åt min lyckade middag - kyckling, potatis och grönsaker i ugnen, med lite vin över osv. Och också vin att dricka. :) Lyssnade på m...

Ovido - Quiz & Flashcards